10 lucruri pe care trebuie sa le faci la Geneva

  1. Croaziera pe lacul Leman. Cea de 2h merita fiindca vei ajunge undeva la sud de Nyon si vei putea vedea cateva case extrem de frumoase pe malul lacului, inclusiv cea in care a locuit Lenin intre 1914-1915.
  2. Centrul istoric si Catedrala St Pierre
  3. Promendata pe macul lacului in zona Bains des Pâquis si spectaculosul Jet d’Eau
  4. Cumparaturi? Pentru un department store genial viziteaza Manor. Pentru ciocolata poti alege Faberge. Pentru suveniruri: Edelweiss Shop
  5. Telecabina pe muntele Saleve, pentru o panorama cu adevarat frumoasa. Iei autobuzul 18 pana la granita cu Franta si de acolo urmaresti semnele pana la telecabina, cam 700m de mers. Cei curajosi pot executa de aici un salt cu parapanta
  6. Cateva ture (5 minute) deasupra centrului in roata lumii
  7. CERN, bineinteles! Rezerva din timp pentru turul ghidat. Aici link
  8. Palatul Natiunilor, actualul sediu ONU de la Geneva, este prea impresionant sa il ratezi. Vizita dureaza intre 45 minute si o ora. Exista tururi in Engleza si Franceza.
  9. O escapada de zi pana la Lausanne, Montreux si Castelul Chillon – o zi cu masina/ trenul este de ajuns pentru cele 3.
  10. Tramvaiele 14 si 15 iti vor face un tur prin cele mai importante obiective ale orasului

Info utile sau inutile 🙂
Am zburat cu WizzAir (câh la customer service). Am stat la Ibis Styles Geneve Mont Blanc a fost fain, customer service ok, aproape de centru mic dejun cam aglomerat, dar per ansamblu am mai reveni.

By |2018-08-23T15:37:55+00:00august 23rd, 2018|europa, geneva, travel|0 Comments

Despre cum am fost despagubit de Tarom, atunci cand au intarziat plecarea

In martie 2018 trebuia sa revin la Bucuresti de la Iasi, cu zborul Tarom RO706. Pe scurt, si nu comentez aici customer service-ul lor deficitiar, trebuia sa plec la 13:15 si am plecat cu chiu cu vai pe la 23:00. Motivatia vizibila si oficiala a fost cum ca a aparut o problema tehnica la aeronava.

In astfel de cazuri conform Uniunii Europene, link aici, pentru zborurile care intarzie mai mult de 3 ore companiile sunt obligate sa acorde despagubire. Valorile despagubirilor sunt 250 euro (zboruri pana la 1500km), 400 euro (zboruri intre 1500 si 3000km) si 600 de euro (zboruri peste 3000km).

Practic eu m-am incadrat in prima categorie si initial am solicitat un formular de despagubire de la companie. Dupa, stai sa vezi, ca câr, ca mâr, au scos unul dar cu mentiunea de a-l depune personal la Bucuresti sau prin posta. La o cautare sumara pe net si aducandu-mi aminte de experienta unui coleg cu o alta companie aeriana, am ales totusi sa ma orientez catre un tert, caci altfel riscam sa mai vad banii la sfantu’ asteapta (mai ales ca Tarom=stat).

Erau mai multe optiuni de terti care actionau si pe Romania, insa i-am ales pe cei de la Aireclaim, care percep 25% din suma obtinuta.

Iata care au fost pasii pana am primit banii in cont.

1. Completezi formularul online de pe site-ul lor. Te intreaba zborul, data, intarzierea si cateva date despre tine.

2. Am primit in cateva minute un mail cu un document de semnat electronic prin care esti de acord cu termenii si conditiile, etc. Este un fel de contract

3. Mi-au trimis apoi manual un email, la cateva minute, prin care ma rugau sa trimit carte de identitate, carte de imbarcare si daca ai facut alte cheltuieli in acest timp.

Toate cele 3 puncte s-au intamplat intr-o jumatate de ora de cand am deschis site-ul lor.

4. In cateva zile primesti un email prin care esti anuntat ca au notificat compania aeriana si ca poate dura zile, saptamani sau luni pana se va ajunge la o rezolutie.

5. In cazul meu la fix 45 de zile am primit mesaj ca s-a solutionat si ma roaga sa le trimit IBAN-ul unde Tarom sa vireze banii. In alte cazuri primesc ei banii de la companie si vireza catre tine.

6. Am avut banii in cont de la Tarom in alte 8 zile.

7. Le-am facut oamenilor transferul de 25% din suma, fee-ul lor.

Concluzie
Daca ii recomand? In mod cert, daca se va intampla ceva similar voi lucra din nou cu ei. Am avut niste experiente mai neplacute in trecut cu bagaje pierdute si in general companiile aeriene sunt setate in modul de a nu da nimic (doar sunt un business).

By |2018-08-15T15:22:28+00:00august 15th, 2018|aviatie|0 Comments

Mosa Kanan – Ghidul din Amman

L-am cunoscut pe Mosa Kanaan intr-o dimineata de august, la iesirea din aeroporul din Amman. Ne conversasem ceva pe email inainte, dar era prima data cand mergeam cu un ghid intr-o tara. Am ales variant aceasta fiindca era prima data cand mergeam in Peninsula Araba, si specaluatii erau multe. Un alt motiv intemeiat pentru a alege un ghid este acela ca transportul public este destul de deficitiar in Iordania, iar daca incerci sa negociezi cu localnicii un drum din punctul A in B, oricum te arzi la portofel.

Revenind la Mosa, l-am gasit in Lonely Planet, iar el ma intampina in acea dimineata de august in usa aeroportului cu un zamet larg si m-a dispus imediat dupa ce cei de la Turkish Airlines mi-au pierdut bagajul. Are darul asta de a povesti cu tine despre tot si fara sa para ca ii place sa le stie pe toate, doar iti las senzatia ca este un om caruia ii place sa impartaseasca trairi si lucruri.

Prima oprire a fost intr-o tabara de refugiati palestiniei, un soi de ghetou cum vezi doar in filmele cu actiune in Orientul Mijlociu. A facut-o (oprirea) pentru inima lui, fiindca la randu-i este unul dintre milioanele de refugiati palestinieni in Iordania, iar originile sunt importante pentru el.

A urmat o incursiune foarte tare in Madaba, la un atelier local de ceramica, Muntele Nebo, o baie pe cinste in Marea Moarta si apoi Amman.

Mosa este de gasit la numarul +96264010250 si in mod cert veti avea alaturi de el cea mai buna experienta de a cunoaste Iordania.

By |2018-09-05T14:30:34+00:00august 13th, 2018|travel|0 Comments